søndag den 22. september 2013

70'er festival i "Den Gamle By" - Del. 1

I går var jeg med mine forældre og farmor i "Den Gamle By" i Århus, hvor der skulle være 70'er festival.

Det var længe siden jeg havde været i "Den Gamle By," så jeg nød faktisk at gå rundt i blandt de gamle huse. Jeg gik ikke synderligt op i hvilke huse vi var i, eller hvornår de var fra, men det var sjovt at se de "arbejdende" i husene.






 
Inden vi nåede til den nye bydel fra 1974, var vi til en særudstilling med fotografen Jørgen Angels Rock fotografier. Der var mange sjove billeder med 70'er hår og retro idyl, men det sjoveste på udstillingen var helt sikkert det ungdomsværelse, som var stillet an a la sidst i 60'erne. Da min mor så det, udbrød hun "det her er mit værelse!" Det sjove er, at jeg faktisk godt kan forestille mig, min mor bo sådan, på værelset, hjemme hos min mormor. Jeg nåede at opleve min moster bo på det værelse, inden hun flyttede hjemme fra og stemningen var næsten identisk, med den jeg kan huske, på trods af, at det må have været først i 80'erne.
 






 
På 1. sal var der en udstilling om Hønsestrik, i forbindelse med 70'er festivallen. Opfinderen af begrebet "Hønsestrik," havde udstillet nogle af sine egne kreationer fra 70'erne og i sær den brune hætte-kjole synes jeg er ret sej og efterårsagtig.
 









 
Efter
 
Med alle de billeder i det her indlæg, gemmer jeg billederne fra "Den nye bydel" anno 1974 til næste indlæg, da der kommer endnu flere billeder end her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar