onsdag den 11. september 2013

Spies, Glistrup og Panton

 

I går var jeg i biografen og se "Spies og Glistrup." Jeg tror alle ved, at Simon Spies var en kæmpe provokatør, så der var ikke noget i filmen der overraskede mig ved ham. Jeg lærte nok Mogens Glistrup en del bedre at kende i filmen, end jeg syntes jeg gjorde før. Så sådan helt biografimæssigt for de to fyre, synes jeg at filmen er rigtig god. Jeg var spændt på at se, om der ville være smurt tykt på med retro effekter, men allerede i starten af filmen, kunne jeg se, at den måde man skildrede tiden i filmen på, var ved hjælp af lamper. Designer lamper. Jeg er ikke en ørn i lamper eller lampedesignere, men Le Klint og Verner Panton så jeg en del af i filmen. Som årene skred frem i tiden, begyndte der at dukke flere og flere Verner Panton lamper op og selvfølgelig også en del af hans møbler. Åh jo, jeg forelskede mig i flere af møbler og lamperne i den film, men er der noget at sige til det, når jeg er Verner Panton fan? Hans stærke farver og runde former er lige mig. I kan læse mere om Verner Panton her og her, hvor jeg har lånt billedet fra.


 
Er man til retro lamper og ikke mindst Verner Panton, skal man ikke snyde sig selv for en tur i biografen. At Simon Spies var skør, vidste vi vist alle sammen i forvejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar