torsdag den 4. august 2016

Fødselsdag og fine fund


Ihvertfald er det nu allerede en hel uge siden jeg selv passerede den alder. Heldigvis kan jeg ikke mærke den store forskel. Dog er det noget grænseoverskridende, nu at skulle skrive 40 i alle mine ansøgninger, for så gammel føler jeg mig heldigvis slet ikke. Som mine store idoler gennem de sidste 27 år, New Kids On The Block, synger i deres fødselsdagssang "age is just a number, don't you stop having fun," ja så er det lige netop det jeg har tænkt mig at prøve og efterleve. Jeg ved at jeg i løbet af det næste år vil komme ud for en hel del udfordringer, men jeg har valgt ikke at tage sorgerne på forskud.

I lørdags holdt jeg min fødselsdag med et par veninder. Det endte med at blive en rigtig hyggelig aften med grillmad og kulørte drinks. Jeg er jo en rigtig julefreak, så jeg var glad for endnu engang at kunne pointere, at der altid er jul i juli, da jeg åbnede mine gaver. Jeg har de sidste 10 år altid haft svært ved at komme på gaveønsker, men i år slog det mig, at der er en ting jeg skal ud at købe hvert år. Nemlig Georg Jensens juleuro, som jeg har samlet på siden 2000. Det er lykkedes mig at købe alle uroerne før 200, så jeg nu har dem alle sammen fra 1984 (og nu) til og med 2016. Foruden juleuroen Blev jeg også begavet med gavekort til Matas, Starbucks og H&M samt et badehåndklæde. 




Grundet de kulørte drinks aftenen før, nåede vi ikke til Olsens bagagerumsmarked i søndags. I stedet tog vi en tur i Aalborg Storcenter, inden vi skiltes. Vi ses heldigvis snart igen, da jeg ikke er den eneste som runder i år. Faktisk er det Jannes fødselsdag i dag og hende skal vi fejre senere på måneden.

Det er længe siden jeg har været rundt i de fleste af genbrugsbutikkerne, så i går bestemte jeg mig for at gå i Guld og Rod. Jeg fandt nogle ret fine sager og var fristet til at købe mere, men lod det stå. De gode ting jeg fik med mig hjem kan i se her.

Er den skønne ugle sparebøsse mon beslægtet med Laurids Lønborg??

Den stakkels Lyholmer fugl mangler desværre en vingespids

Den skønne Flamingodåse fra George W. Horner. Elsker 50'er stilen og farverne.

Sød lille firkantet dåse med køkkentern fra Frankrig

Laurids Lønborg bakke

Et par timer senere lykkedes det mig at lokke mine forældre med til Svenstrup, hvor gi var i Kirkens Korshær og Danmission. Kirkens Korshær havde jeg ikke været i siden åbningsdagen. Hold op, hvor har de fyldt meget i butikken siden da. Alt for meget!!! Det roder med møbler over alt, så man må kante sig igennem, men man mistede næsten lysten, bare ved tanken om, hvordan man skulle komme omkring. Jeg vil nok anbefale Kirkens Korshær at holde lidt oftere åbent, så de kan komme af med alle deres ting. På nuværende tidspunkt har de kun åben om onsdagen. Det lykkedes mig at finde et par småting og da jeg så den gamle isbøtte fra Vebbestrup flødeis med Karolinekoen på, måtte jeg finde mit kræmmer mod frem, da den egentlig indeholdt skruer, som jeg på ingen måde hade brug for. Derfor fik jeg lov at købe den gamle bøtte uden indhold. Jeg ved godt at den er slidt og bulet og mangler låg, men med lidt held kan den shines op og bruges til et eller andet ude i mit køkken.

Vandkanden er fra svenske Hammarplast. Jeg har den også i grøn.

Fandt det søde Tivoliglas i en kasse med blandede glas til 1kr

I dag tog jeg ud til Kræftens Bekæmpelses butik samt Røde Kors på Hattemagervej. Det var næsten ikke umagen værd, da det eneste jeg købte var et tørklæde fra NoaNoa, som jeg forestiller mig kunne passe meget godt til det efterår vi snart går i møde. Som altid har jeg tjekket Pantomes farvevalg for efterårsmoden og det ser da ud som o jeg har ramt nogen lunde rigtigt. Det kunne da godt gå ud for både Potter's Clay og Spicy Mustard.



I morgen skal jeg en tur til Århus, hvor jeg selvfølgelig håber på at gøre nogle fine fund. Hvis jeg gør, skal jeg nok dele dem med jer i løbet af weekenden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar