mandag den 5. september 2016

Mine seneste indkøb

Jeg må indrømme at jeg er faldet i "det er nemmere at vise mine køb direkte på instagram" fælden. Jeg tror at en del af grunden skyldes, at jeg køber lidt af gangen og ikke gør de helt store "wow fund." De sidste par uger har jeg alligevel fået gjort mig et par køb, som jeg nu kan forsøge at sammenflette i dette indlæg.

Hos "Guld og Rod" fandt jeg for et par uger siden, en fin gul "Eel-Pot" lampe. Jeg har skrevet om min røde "Eel-pot" lampe her, men nu har jeg fundet en stor gul en af slagsen, som jeg håber på at kunne finde en plads til, i min ny-renoverede lejlighed en gang til foråret.



Det samme gælder også mine initialer, som jeg fandt i hos "Guld og Rod" i samme omgang.


I torsdags var jeg til det årlige gadeloppemarked i Vejgaard med min veninde. Det var ikke meget jeg fandt, men alligevel har det stor værdi for mig. Det første jeg fandt var en Ethel Von Horn glasbakke (coaster) til 5kr. Da jeg jo har et motto, som hedder "retro på budget," blev denne mit første Ethel Von Horn køb.




Jeg fandt også en sød, sjov og lidt kitchet Flamingo rystekugle fra Las Vegas, som passer fint med flamingodåsen, som jeg også har fundet hos "Guld og Rod."


Hos "Blå Kors" fandt jeg 2 vintage stolehynder til altanen. De kommer nok også først rigtigt i brug til foråret. Jeg kalder dem "vintage tropicana."


Jeg har også fået købt et par "nye" ting til køkkenet. Hos "Guld og Rod" fandt jeg 2 gamle Lagerman bøtter.


Hos "Butik 21 Retro Genbrug" kunne jeg ikke stå for fristelsen, for at få et flot nyhæklet sæt grydelapper, i mine foretrukne farver til køkkenet. Desværre manglede dukkehovedet. Jeg har heldigvis de søde dukkelapper i både gul, blå, lyserød og orange, foruden den, som allerede hænger i mit køkken.



Lidt sjovt var det, at jeg netop havde købt det svenske Retro blad (Selv om jeg nu læser bladet på Flipp.dk, skal jeg have bladet i papirform), som netop havde en artikel om gamle grydelapper.


Jeg var ikke til bagagerumsmarkedet i lørdags, da jeg var med min familie i Tivoli Friheden. Heldigvis holder de bagagerumsmarked igen på søndag. Og nå ja, så var der jo både Loppemarked på Louise Plads og "Lopper på havnen" i går, så savnet til lopper var ikke så stort. Det bliver det nok desværre snart, da loppesæsonnen går på hæld. Det var årets sidste "lopper på havnen."

Loppemarked på Louise Plads

Lopper på havnen

Jeg fandt dog kun en ting. Nemlig en orange Erik Kold æske, i en størrelse jeg ikke havde i forvejen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar