mandag den 17. oktober 2016

Genbrugsgaver valgt med omhu

Min niece fyldte 2 år i lørdags. Jeg har jo en forkærlighed for gamle spil, så bare ved at kigge rundt i lejligheden fandt jeg både træpuslespil, billedelotteri og vendespil, som passende kunne gå videre til hende. Billedlotteri og vendespillet købte jeg for nogle år siden. Måske kan nogle af jer huske, at det var populært at bruge gamle spillebrikker som til og fra kort?!! Jeg købte spillende med det for øje, men fik dem aldrig brugt. Nu kan de i stedet underholde min niece, når hun skal i gang med at lære de gængse småbørns spil.

Min niece elsker bamses og kylling... og ælling! Da jeg jo en lidt af en julefanatiker, samler jeg på tvjulekalendere og julefilm på dvd. Og da min bror sagde at de ikke havde "Bamses Julerejse" og jeg havde fundet en ekstra på et bagagerumsmarked, skulle hun naturligvis have den. For en måneds tid siden fandt jeg den samme julekalender som bog i en genbrugsbutik, så den skulle hun naturligvis også have. Hun elsker nemlig også at læse (kigge billeder) bøger med bamse og kylling. Og sørme om jeg ikke også fandt en fin vinterbog med ælling til hende. Jeg besluttede mig for at lave en miniatureudgave at sprællemanden fra bamses julerejse, fordi den er så klassisk for selve tv julekalenderen. Bamses store godnatbog skulle hun også lige have med, da den også var fundet i genbrug.


Jeg fandt også nogle andre bøger og en stor blok med tegnepapir, som jeg lagde i bunden af kassen. Alt sammen genbrug.

Der stod også et lægesæt på ønskesedlen, så da jeg fandt et helt ubrugt dukke doktor sæt, som stadig var spændt fast i æsken, kunne jeg ikke stå for det. Mere retro kunne det vist ikke blive. Den røde madkasse fra genbrug kunne lige passe som førstehjælpskasse.



Jeg lavede personlige Duplo klodser som ligeledes var købt i genbrug. De fungerer som puslespil.


Jeg købte malebog, tuscher, plastikdyr, en genbrugs cd med Creamy (æblemand er et hit hos alle små børn også i 2016), modellervoks og redskaber samt æsker til at gemme tingene i og pakkede alle tingene ind. Lagde dem i en stor kasse og min niece blev glad for det hele. Selv den tomme kasse, som kunne bruges til at sidde i, sammen med en ny dukke, som vist er blevet navngivet Elvis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar