mandag den 13. februar 2017

Et besøg i hidtil ukendte genbrugsbutikker syd for Aalborg

Nogle gange kommer man så håbløsbag ud med alle de blogindlæg man havde planlagt at skrive, at man har mest lyst til at droppe alle planerne og starte på noget nyt. Eller er jeg mon den eneste har det sådan. Jeg har, traditionen tro, været i adskillige genbrugsbutikker og jeg har vist også formået at købe lidt hist og her. Det kan være lidt svært at huske, hvad der er købt i hvilken butik, men jeg vil gøre et forsøg.

Solen var på vej op, da vi kørte hjemme fra



D. 28. januar kørte jeg med mine forældre til Arden, hvor de havde et ærinde. Når vi en sjælen gang kører lidt uden for Aalborg, gælder det om at besøge et par, for os, nye genbrugsbutikker. I Arden fandt vi en Røde Kors butik, som ved første øjekast virkede lille, men når man så fandt ind bag i butikken, var der både en legetøjsafdeling, et rum med nips og herretøj samt en møbelafdeling. Jeg fandt en sjov retrokjole, som desværre er for lille. Jeg kunne bare ikke stå for det blomstrede stof.
















På vej hjem kørte vi igennem Skørping, hvor vi kom forbi en Kirkens Korshær, som vi også måtte ind og se. Det eneste jeg købte var en lille halskæde til 2kr.






Nips stod forrest i butikken (det mørke på billedet)


I Skørping havde de Folkekirkens Nødhjælp også en butik.Jeg fandt ikke noget, men på vej ud af butikken fik jeg øje på noget i baglokalet. Det er ikke første gang at jeg har forelsket mig i personalets private kaffedåse. Den søde dame ved kassen var villig til at sælge den, hvis jeg kunne finde noget andet i butikken, som de kunne putte kaffen i. Heldigvis kunne jeg huske at der nede i hjørnet af butikken, stod nogle dåser. Jeg for der ned og fandt, til alt held, en dåse i ca. Samme størrelse og således fik jeg endnu en bolchestribet dåse med hjem til samlingen.










Sørme om vi ikke også kunne nå i Kirkens Korshær og Røde Kors i Støvring, inden vi var hjemme igen. Her tog jeg ikke nogle billeder, da vi har været der før og kom i sidste øjeblik, lige inden lukketid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar