fredag den 24. marts 2017

Streetfood på altanen

Jeg har i en del år anmeldt forskellige produkter via Buzzador. Denne gang har jeg været så heldig at få lov at prøve en af Santa Marias nye Street Food menuer. Santa Maria har øget deres familie med 3 nye Street Food menuer, nemlig "Pulled Salmon wraps," "Smoky Pepper burger" og "Jamaican Jerk Tacos." Jeg valgte at få lov til at prøve de jamaikanske jerk tacos, da jeg lyn hurtigt forelskede mig i tanken om tacos med kokossmag. Jeg elsker smagen af kokos og var derfor nødt til at smage dem.


Da jeg stod i køkkenet og skulle til at i gang med at forberede maden, opdagede jeg at opskriften var printet på den lille pose med Jamaican Jerk Spices. Posen var lille og teksten bag på endnu mindre. Jeg måtte virkelig nærstudere posen, for at læse fremgangsmåden. Det gik heldigvis, men flere gange tænkte jeg på, om man kunne være heldig at finde opskriften on-line. Og selvfølgelig kan man det. Opskrifterne finder man her Santa Maria.


Jeg fulgte fremgangsmåden bag på posen, men ændrede lidt på indholdet af tilbehør. Salaten blev udskiftet med baby spinat, avocadoternene undlod jeg, da jeg ikke er så pjattet med avocado. I stedet for tilføjede jeg grøn og gul peberfrugt for. Jeg glemte at bruge creme fraise, men manglede den ikke, da mangosaucen var alt der behøvedes.




For at tilføre lidt mere sødt til den pebrede kylling, lavede jeg årets første majskolbe og lidt plantain chips on the side. Plantain er en stor madbanan, som spises i sydamerikanske og vest afrikanske lande, men vist nok også på Jamaica. Den fås hos udenlandske grønthandlere eller på grønttorvet, hvis man er så heldig at bo i Aalborg som mig. Efter at have smagt de lækre tacos, begyndte jeg at videreudvikle forskelligt tilbehør som kunne egne sig. De var pebrede i smagen, men ikke stærk som chili. Alligevel synes jeg at den sagten kunne bruge noget mere sødt, som ananas og kokosmel. Duften af de varme kokos og peber tortillas var så lækker at jeg fik lyst til mere kokos. Her ser i slutresultatet. Vejret var skønt tidligere på dagen, så jeg kunne nyde min sene frokost i en varm solstråle på altanen.





Kunne du også tænke dig at få chancen for at prøve nye produkter, kan du tilmelde dig her Buzzador. Jeg har været medlem i en del år nu og ved at det kan være svært at vente på at blive tildelt en kampagne. Jeg kan fortælle at jeg i gennemsnit har buzzet 3 kampagner om året, så fortvivl ikke. 

#santamariadanmark #streetfoodbuzz #buzzador

Ingen kommentarer:

Send en kommentar