tirsdag den 25. april 2017

Karolines køkkendrømme

Imens jeg stadig venter på at få at vide, hvornår jeg kan flytte tilbage til min totalrenoverede lejlighed, kan jeg jo passende drømme lidt om indretningen af mit nye køkken. Jeg fik selv lov til at vælge mit nye Svane køkken (ud af 3 mulige). 2 af køkkenerne havde grå låger, et havde store, klossede håndtag, så valget faldt på nedenstående hvide køkken uden greb. Det ser ret moderne og enkelt ud, men når jeg først har fået det retroficeret, skal der nok komme lidt "Karolines Køkken" over det.

Min bordplade bliver lys (hvid)

I mit gamle køkken havde jeg køkkenskabe på begge sider af køkkenet og en smal køkkenbar (bord) for enden af køkkenet. I det nye køkken bliver der kun køkkenskabe på en side. Til gengæld går det fra den ene ende af køkkenet til den anden. Der kommer fransk altan, i enden af køkkenet, så køkkenbaren ikke kan komme om for enden. Den bliver der i stedet for plads til på væggen uden køkkenskabe. Oldemors gamle køkkenskab kan stå under køkkenbaren og mit fine københavnerskab kan hænge over den. Med lidt held kan jeg finde et lille spisebord, som kan stå der ude. Ikea har et billigt et til 199kr, men jeg vil gerne se om jeg kan finde et bedre et, på et af de kommende loppemarkeder. Om ikke andet, kan det sorte bord fra ikea kan piftes lidt op med en rød ternet dug. Stole har jeg masser af, så det bliver ikke noget problem at finde nogle der kan passe. De gamle køkkengardiner passer ikke til det høje, smalle vindue jeg får, men jeg kan nok finde nogle andre rødternede gardiner, som kan passe, eller sy nogle, så de kommer til at passe. Jeg forestiller mig at mit nyerhvervede kaffeskilt kan hænge på væggen over spisebordet. Min populære køkkenrulleholder og knækbrødsboksen skal naturligvis også op. Jeg håber også at min store køkkentavle stadig kan være for enden af køkkenet. Jeg er i tvivl om hvor min røde tallerkenrække til kogebøgerne og den lille krydderihylde kan hænge og om der bliver plads, eller brug for mit køkken tv, ved jeg heller ikke endnu. Men jeg tror det. Her har jeg lavet en lille kollage med mine køkkendrømme. Heldigvis har jeg masser af fede retrofund, som jeg kan pynte det nye køkken med. Bla. gamle æblestickers og klistermærker med cirkelkaffe pigen. Stålkøleskabet kan få en wallsticker med frihedsgudinden, som jeg i sin tid købte i Søstrene Grene, hvis jeg ikke finder på andet.


En ting skal jeg ud at investere i. Jeg har nemlig bestemt mig for at erhverve mig en opvaskemaskine, da det lige som hører sig til i et nyt køkken


Ingen kommentarer:

Send en kommentar