mandag den 24. april 2017

Påske og rødbedeplanter

Så blev Påsken pakket væk. Jeg nåede ikke at få vist jer mit påskepynt, så her kommer lige et par billeder.


Årets bedste påskefund er Lønborg ægget, som jeg fandt i en blandet pose hos Blå Kors

Påskeløberen med lammene et også købt i år

Det oppustelige påskeæg jeg købte hos Folkekirkens Nødhjælp, er nu også ret fint

Efter planen skulle jeg flytte tilbage i den nyrenoverede og meget større lejlighed, i slutningen af måneden. Byggeprojektet er dog blevet forsinket, så det tidligst bliver i slutningen af maj måned. Jeg har ihvertfald ikke hørt en endelig flyttedato, men lejligheden forventes at være klar til juni. Det var ellers meningen, at jeg skulle bruge april måned til at pakke lejligheden ned og lave planter klar, så de kunne komme på den nye altan i maj. Jeg er begyndt at pakke de ting ned jeg kan undværre. Glas, porcelæn og nips, kan jeg imidlertid ikke pakke ned, da jeg mangler papir. Heldigvis slipper jeg for at pakke det meste af mit indbo ned, da over halvdelen er opmargasineret hos flyttefirmaet. Men det tager tid alligevel, så jeg er glad for at være gået i gang.

De er ikke færdige med murstenene på forsiden og er endnu ikke gået i gang på bagsiden.

Mine små planter, sået fra frø, er jeg begyndt at sætte i nogle større potter, men hele tiden skal jeg tænke på, hvordan jeg kan transportere dem, når jeg skal flytte. Jeg har købt 2 palmekål og 1 rød grønkålsplante i bilka. De skal egentlig plantes ud i noget større, men jeg lader dem stå i deres potter så længe, som muligt, så de ikke bliver for besværlige at flytte med. Det samme gælder de 6 Tristan jordbærplanter jeg har købt.


For noget tid siden, gav min mor mig en rødbede med hjem, som havde anlæg for at danne blade. Jeg skar toppen af og satte den i vand. Nu har den dannet rødder og er vokset ret stor. Derfor har jeg valgt at prøve at plante den i jord. Jeg er godt klar over, at der ikke kommer en rødbede ud af den, men blot rødbedeblade. Det er meningen at jeg vil plukke dem og bruge dem, som en slags spinat i mine juicer og madlavning. Om planten kan holde til, ikke længere at stå i sit vand, må tiden vise, men håber det!





I en af mine spirekasser satte jeg nogle rødbede frø. Det var egentlig meningen, at jeg ville bruge eem som rødbedespirer, men jeg tror nu hellere, at jeg vil prøve at plante dem i stedet for. Rødbederne vil jeg også bruge til juice.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar